Методичне забезпечення
Методичне забезпечення
|
Булінг: усвідомлення проблеми та визначення векторів її вирішення : методичні рекомендації / Муліка К.М., Чарченко П.С. – Електронне видання. – Полтава : ПОІППО, 2020. – 45 c. (завантажити) Проаналізовані соціально-психологічні, виокремлено педагогічні чинники феномену «булінг» (цькування) та обґрунтований зв’язок цього явища з іншими видами порушення прав людини, зокрема, домашнім насильством; виявлені несумісності у нормативно-правових актах з питань булінгу. Надані аналітичні та статистичні дані про суб’єкти реагування у разі настання випадку булінгу (цькування) Полтавської області, які дозволяють зробити висновки про можливості системно-комплексного вирішення цієї соціально-психологічної проблеми. Рекомендовано суб’єктам реагування на булінг, педагогічним працівникам, на яких покладається ключова роль у подоланні негативного явища булінгу в школі, представникам влади, які приймають системні рішення щодо вирішення соціальних проблем.
|
|
Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти. Навчально-методичний посібник/ Андрєєнкова В.Л., Байдик В.В., Войцях Т.В., Калашник О.А. та ін. – К.: ФОП Нічога С.О. – 2020. – 196 с. Режим доступу: https://la-strada.org.ua/download/zapobigannya-ta-protydiya-proyavam-nasylstva-diyalnist-zakladiv-osvity-navchalno-metodychnyj-posibnyk Навчально-методичну розробку присвячено висвітленню сутності та показників профілактики насильства в освітньому середовищі, методів його дослідження та умов створення безпечного освітнього простору. Програма складається з теоретичного матеріалу та практичної складової. Призначено керівним та педагогічним працівникам освітніх організацій, викладачам інститутів післядипломної педагогічної освіти, практичним психологам, а також усім, хто цікавиться проблемами створення безпечного освітнього середовища. |
|
Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації». – К. – 2018. – 140 с. Режим доступу: https://la-strada.org.ua/download/komplekt-osvitnih-program-vyrishennya-konfliktiv-myrnym-shlyahom-bazovi-navychky-mediatsiyi Містить наступні програми: програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»; програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе»; Програма освітнього тренінгу для здобувачів освіти «Базові навички медіатора/медіаторки служби порозуміння закладу освіти» |
|
Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід. Методичний посібник. / Андрєєнкова В.Л., Мельничук В.О., Калашник О.А. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2019. – 132 с. Режим доступу: https://la-strada.org.ua/download/protydiya-bulingu-v-zakladi-osvity-systemnyj-pidhid Як організувати системну роботу з протидії насильства та булінгу в закладі освіти? Як діагностувати наявність булінгу в освітньому середовищі? Який, алгоритм дій у разі його виявленні? До кого звертатись по допомогу? Які практичні інструменти має знати кожен та кожна на випадок, якщо стає учасником булінгу під час освітнього процесу? Які практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти? Відповіді на ці та інші питання можна буде знайти в цьому посібнику. Для педагогічних та соціальних працівників, батьків здобувачів освіти, студентів вищих навчальних закладів педагогічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, широкого кола громадськості.
|
|
Цюман Т. П., Бойчук Н. І. Кодекс безпечного освітнього середовища: метод. посіб. / за заг. ред. Цюман Т. П. ; Український фонд «Благополуччя дітей». Київ, 2018. 56 с. Режим доступу: https://childfund.org.ua/Uploads/Files/books_pdf/KBOS_book.pdf Кодекс безпечного освітнього середовища (КБОС) – це документ закладу освіти, який має регулювати всі напрямки діяльності закладу, пов’язані з порушеннями прав особистості на безпеку, а також питання її підтримки і втручання в ситуації, коли може виникати загроза їхньому життю, здоров’ю та благополуччю. Посібник містить інформацію, яка допоможе визначити складові безпечного освітнього середовища, алгоритм розробки КБОС, рекомендації щодо моніторингу положень КБОС та використання контрольного списку, а також приклад зарубіжних колег у створенні КБОС. Методичний посібник схвалено Міністерством освіти і науки України.
|
|
Не смійся з мене: просвітницько-профілактична програма тренінгових занять : Навч.- метод. посібник / Авт. Лора Паркер Роерден, за заг. ред. Лях Т. Л. – К. : YMCA, 2013. – 100 с. (завантажити) Навчально-методичний посібник для соціальних педагогів, практичних психологів та вихователів. Містить просвітницько-профілактичну програму тренінгових занять «Не смійся з мене» створена у межах проекту «Повага дією» за задумом «Пітер Ярроу Продакшнз» і «Педагоги за суспільну відповідальність». |
|
Протидія булінгу у школі. Онлайн-курс про школу для вчителів / Громадська організація “Едюкейшнал Ера” (EdEra). 2020.Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=eWlcEJveWKU&ab_channel=EdEra Тема шкільного булінгу – одна з найбільш обговорюваних останніх часом. Дійсно, цькування в школі – це велика проблема, яка потребує миттєвої реакції. У цьому відео ми поговоримо про булінг: що це та які його особливості.
|
|
Відео матеріали UNICEF Ukraine: – Як зупинити булінг: поради для батьків. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=pNCvFAOAQco&ab_channel=UNICEFUkraine Будь-яка дитина може стати жертвою булінгу. Більшість жертв приховує це від батьків. Такі діти самотні у своїй біді і потребують допомоги. Дізнайтесь, як визначати ознаки булінгу і що робити, якщо ваша дитина стала жертвою. Як боротися з булінгом: поради для дітей.Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=espwzDTLVkE&ab_channel=UNICEFUkraine Якщо ти зіткнувся з булінгом, не закривайся у собі – з цим не впоратися самотужки. Дізнайся, що робити і де шукати допомогу. |
Джерело: https://pano.pl.ua/protidiya-bulingu-diyalnist-zakladiv-osviti-2/